23 Julai 2009

CATATAN SULUNG

Assalamualaikum semua,


Terima kasih kerana bertamu di sini. Saya amat menghargainya kehadiran anda semua.


Nama saya Ahmad Faizal bin Mohamed Yusup atau panggil sahaja Faizal Yusup. Saya seorang penulis bebas yang suka berkarya.


Hari ni saya mengambil keputusan untuk menulis dalam blog sendiri. Saya berumur 39 tahun dan mungkin sayalah satu-satunya manusia yang tak sabar menantikan umur 40 tahun tahun depan. InsyaAllah kalau ada umur saya akan tiba di sana nanti.


Kenapa?


Ini kerana saya yakin yang ketetapan hati akan datang bersamanya bila berumur 40 tahun nanti dan saya harap Allah Taala akan menetapkan hati ini untuk memilih jalan yang benar dan diredaiNya. Amin.


Dari kajian kacamata hati ini dengan melihat kepada orang yang berada di sekeliling saya yakin yang melintasi umur 40 tahun ini membayangkan pelbagai perkara. Ada yang saya lihat menjadi orang yang kekal dalam kebahagiaan namun ada juga yang saya lihat mereka yang semakin luntur dan hanyut.


Lagipun kalau penyanyi dan pelakon mungkinlah dia akan dikenali pada umur 20 tahun di zaman bujang dan panas namun demikian ahli motivasi mungkin dikenali pada umurnya melebihi 40 tahun kerana pengalaman dan ilmunya telah mapan dan utuh. Setelah banyak makan garam, setelah merasai pelbagai pengalaman kehidupan yang boleh dikongsikan dan sebagainya.


Apapun blog ini bertujuan untuk menyampaikan artikel-artikel yang bersifat motivasi yang membina, membuka mata akal dan hati, mengajak pembaca yang budiman sekelian berfikir akan sebuah kehidupan dengan harapan ia bisa memangkinkan perubahan ke arah kebaikan. Anggaplah saya umpama seorang posmen yang menyampaikan surat. Janganlah pandang pada posmen tu tetapi bacalah isi kandungan surat yang disampaikan. Itu lebih penting dan kalau ada kesilapan dalam mana-mana pengisian di sini saya harap anda dapat menegur. Ramai yang bakal mendapat manfaat dari pembetulan itu. Ini saya yakin.


Oh ya, satu peringatan,


Orang dunia akan kata "macam bagus je mamat nih!" tapi orang akhirat akan kata "hem... memang bagus mamat nih."


Orang dunia akan membenci saya tetapi orang akhirat akan menyayangi saya.


Apapun itu terpulang kepada anda. Saya redha. Apa yang saya tahu yang baik datang dari Allah dan yang tak baik datang dari kelemahan diri saya sendiri.


Bukalah pintu hati, InsyaAllah anda akan memahami.


Sekian dulu.


Wassalam.


Faizal Yusup

' style='padding: 0; border: none;'/>

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Nota: Hanya ahli blog ini sahaja yang boleh mencatat ulasan.