23 Oktober 2012

Kursus Saham Paling Hot!

Assalamualaikum,

Seminar Saham Super Investor bersama FY anjuran Advance Forward Training and Consultants nampaknya mula bertapak, melangkah dari satu fasa ke satu fasa yang lebih baik serta mula dikenali di kalangan pelabur Bumiputera memandangkan peserta datang dari seluruh pelusuk tanah air, dari Perlis hingga ke Sabah, dari Kelantan hingga ke Johor Bahru.

Seminar ini juga disertai dan disokong oleh Pihak Pusat Pungutan Zakat (PPZ) Wilayah Persekutuan dan En. Khalid bin Mohamed juga telah menyampaikan sepatah dua kata mengenai zakat pelaburan saham disamping menyumbangkan risalah zakat untuk setiap peserta.


 En. Khalid sedang beraksi

Lebih menggembirakan Seminar kali ini juga disertai oleh Sifu Ridzuan Ibrahim Sifu dalam bidang Analisa Teknikal yang tidak ketinggalan memberikan amanat yang amat berharga kepada peserta Seminar kali ini.


Sifu Ridzuan Ibrahim sedang beraksi   

Alhamdulillah, kepada para peserta, FY ucapkan ribuan terima kasih kerana sudi hadir, semoga perkongsian dan pencerahan di dalam seminar itu dapat dijadikan panduan dalam perjalanan pelaburan saham di Bursa Saham yang penuh liku itu. Harapan FY juga semoga para peserta bakal menjadi pelabur yang bijak. Bijak mencari ilmu pelaburan, bijak membuat keputusan pelaburan dan sebagainya. 


Seminar FY yang seterusnya InsyaAllah akan diadakan pada bulan Januari 2012 nanti. Apapun selepas ini pihak Advance Forward akan menjalankan Seminar Saham Supertech Investor yang dikhususkan kepada para pelabur yang ingin mempelajari kaedah analisa teknikal di pelaburan saham mahupun FCPO. Seminar ini akan dikendalikan oleh Sifu Shamsul Bahari MSTA juga Sifu Ridzuan Ibrahim InsyaAllah ia akan diadakan pada penghujung bulan November atau awal bulan Disember nanti.

Nantikan kehadiran kami nanti.


Sekian dulu.

' style='padding: 0; border: none;'/>

18 Oktober 2012

Motivasi Faizal Yusup B2 - Mengenali Perbezaan Insan

' style='padding: 0; border: none;'/>

Penyenaraian Astro dan Makluman Seminar Super Investor

Assalamualaikum, Semoga anda semua dikurniakan ketenangan dan kedamaian dalam menjalani kehidupan yang serba mencabar ini.

Besok Astro akan disenaraikan dan setakat ini harga sasaran hanya sekitar RM3.09 hingga ke RM3.53. Kepada para pelanggan FY, InsyaAllah FY akan smskan jumlah unit saham yang telah dimasukkan ke dalam CDS anda malam nanti. 

Kepada mereka yang ingin menjual saham-saham Astro ini besok bolehlah menghubungi FY 012 654 0130 atau Puan Azizah di talian 019-389 6353.

Berikut adalah FV yang disarankan pihak broker saham ;

1 ECM Libra 3.09
2 Affin Bank 3.12
3 OSK Research 3.37
4 TA Securities 3.53





Seterusnya, Alhamdulillah, 

Penyertaan Seminar Saham Super Investor kali ini juga amat memberansangkan dan peserta datang dari semua seluruh pelusuk negara. Apapun FY ucapkan terima kasih kerana sudi hadir, InsyaAllah FY akan sampaikan yang terbaik untuk anda semua.

Untuk pengetahuan semua, Seminar Saham Super Investor kali ini juga akan dihadiri oleh Sifu Mustapha Kamal pengasas sistem MK Experience, Sifu Ridzuan Ibrahim - Sifu Analisa Teknikal, juga pihak PPZ Wilayah Persekutuan. Semua mereka akan berkongsi sepatah dua kata untuk manfaat kita semua.

Kepada peserta yang ingin membuka akaun cds bersama FY nanti, bawa bersama salinan kad pengenalan dan salinan muka depan buku bank (mana-mana bank komersial). Anda juga boleh membawa bersama lap top dan broadband namun ia bukanlah satu kemestian.

Kepada yang lain yang masih ingin menghadiri Seminar Super Investor bersama FY ini, anda bolehlah mendaftar di laman web berikut


InsyaAllah kita jumpa di sana nanti.

Sekian dulu.

FY


' style='padding: 0; border: none;'/>

Motivasi Faizal Yusup B3 - Ciri-Ciri Orang Dunia dan Orang Akhirat

' style='padding: 0; border: none;'/>

12 Oktober 2012

Motivasi Faizal Yusup 15 - Tips Meningkatkan Keimanan

' style='padding: 0; border: none;'/>

Harga Sasaran Astro


Assalam...

Target Price / Fair Value Astro setakat ini...

ECM Libra – RM3.09
M&A – RM3.15
OSK Research – RM3.37
TA – RM3.53


' style='padding: 0; border: none;'/>

Motivasi Faizal Yusup 14 - Kisah Nabi SAW di Zaman Jahilliah Bah. 2

' style='padding: 0; border: none;'/>

10 Oktober 2012

Video Saham Faizal Yusup 4 - Memohon Saham IPO di MITI

' style='padding: 0; border: none;'/>

Faizal Yusup Saham / Motivasi


Assalamualaikum, salam ceria, salam bahagia...

Kebelakangan ini kepada anda yang inginkan pengisian artikel saham, harap bersabar kerana FY agak sibuk merakam video motivasi bersama FY. Kepada pelanggan FY jangan risau kerana Puan Azizah ada di pejabat bagi membantu menjalankan transaksi saham dan setakat ini tiada apa-apa masalah dan semuanya berjalan lancar. Walaupun indeks pasaran naik tetapi peluang untuk buat duit begitu kecil kerana volum pasaran yang rendah kecualilah kalau kita melabur secara berhemah dan membeli saham-saham yang baik, undervalue dan punya asas kewangan yang kukuh. Faktor utama yang menyebabkan ketidaktentuan ini ialah kerana sentimen pengumuman pilihanraya juga sentimen luar negara yang tidak memberansangkan. Walaubagaimanapun pelaburan dalam saham-saham IPO nampaknya masih baik dan menguntungkan.

Jadi masa yang terluang ini FY merakam beberapa video-video saham juga yang memulakan projek video-video motivasi untuk kebaikan ummah demi mengukuhkan ekonomi mahupun mengukuhkan jati diri insan andai diizinkan Allah Taala.

Mungkin ada yang tidak tahu FY punya ilmu yang memadai untuk disampaikan dalam bidang saham, pada masa yang sama FY juga punya ilmu yang memadai dalam bidang motivasi serta penulisan.

Memang pelaburan saham membawa kepada objektif kewangan, objektif yang penting dalam menjalani kehidupan moden ini namun demikian motivasi dan pengisian juga penting bagi mendapatkan ketenangan dan kebahagiaan hati. Tak guna juga kalau kita kaya raya berharta kalau di hati ada ombak tragedi.

FY terpanggil untuk memulakan siri video ini memandangkan keadaan permalahan sosial yang semakin lama semakin nyata di semua peringkat kehidupan. Ke ragut, samun, rogol, buang bayi, perjudian, seks bebas, arak, dadah, gaduh, anak derhaka dan pelbagai maksiat lain begitu terang dan seakan begitu sukar dibendung.

Pelbagai usaha dan kempen dijalankan namun keadaan masih sama dan indeksnya masih menaik sesuai dengan kenaikan jumlah populasi di negara ini. Bagaimanakah agaknya keadaan anak cucu kita nanti di masa-masa mendatang?

Jadi FY yang kerdil ini akan cuba untuk menyumbang kepada masyarakat dengan usaha-usaha pembuatan video ini dengan harapan ia akan dapat menjadi supplement kepada program motivasi dan dakwah yang telah sedia ada. Mungkin ia tak dapat mengubah semua orang tetapi kalau ia dapat membawa manfaat kepada beberapa orangpun itu sudah cukup memadai.

Ini contoh videonya :

 

FY percaya manusia secara fitrahnya dicipta dan dijadikan Allah dengan pre program yang baik dan patuh kepada Allah dalam dirinya cuma bila dia membesar dia mula memasukkan virus-virus yang merosakkan tanpa dia sendiri sedari. Keadaan ini seterusnya menyebabkan matahatinya menjadi kabur dan tidak nampak yang mana yang hak dan yang mana yang batil dan sebagainya.

Jadi FY, menyampaikan video-video motivasi ini yang mana ia seakan program antivirus yang juga boleh me”reprogram” kembali diri seseorang itu andai diizinkan Allah Taala.

FY yakin ia akan membawa kesakitan dan “rejection” dalam hati sesetengah orang yang menontonnya namun itu perkara biasa kerana virus yang telah lama bertapak dalam hati manusia bukan mudah untuk dibersihkan. Lebih-lebih lagi bila ia merasakan kedudukan dan kepercayaannya terancam.

Kepada mereka yang merasa resah gelisah bila menonton video-video motivasi FY ini ketahuilah ia merupakan satu petanda yang baik. Kegelisahan itu datang disebabkan oleh nafsu dalam hati yang terganggu dengan kehadiran kebenaran. Maka terjadailah peperangan di dalam hati itu. Tentera putih sedang cuba mengalahkan tentera hitam di hati. Berilah video-video ini peluang untuk menerangkan keadaan. Bukalah pintu hati dengan seluas-luasnya dan percayalah InsyaAllah satu hari nanti tentera putih itu akan menang dan menguasai.

Kepada mereka yang bergembira menonton video-video ini pula FY minta jasa baik tuan puan untuk kongsikan video-video ini kepada khalayak. Kalau anda minum pagi, makan tengahari, minum teh, di pejabat, di pasar atau dimana sahaja bersama dengan kawan maka beritahulah mereka mengenai blog dan video Faizal Yusup ini.

InsyaAllah siapa tahu ia boleh menjadi asbab hidayah di hati mereka-mereka yang dijodohkan dengannya.

Perjalanan masih jauh. InsyaAllah mungkin ada lebih 100  video yang akan diudarakan bagai menerangkan banyak perkara mengenai kehidupan ini. Ia seakan cebisan-cebisan jigzaw puzzle yang mana kita tak akan dapat melihat gambarnya yang lengkap andai ia belum siap dimana semua cebisan itu sudah diletakkan di tempatnya. Harap bersabar. InsyaAllah dengan izin Allah ia akan siap dan akan dijadikan tempat rujukan ramai nanti. Kalau tak percaya FY harap tuan puan boleh menonton video-video itu di youtube dengan judul “Motivasi Faizal Yusup”, ikuti ia dan ikut tertibnya hingga ke penghujung, nanti bila ia siap anda akan faham apa yang FY sedang usahakan itu. InsyaAllah.

Semoga ia membawa manfaat dan sesungguhnya yang baik itu dari Allah dan yang tak baik itu adalah dari kekurangan FY sendiri.

Sekian dulu.

Salam motivasi.

FY
  
PS – FY juga akan menjalankan SEMINAR SEHARI SUPER INVESTOR yang penuh dengan pengisian pelaburan termasuklah perihal IPO MITI ini. Ia sangat baik kepada newbie dalam pelaburan saham ini. InsyaAllah ia akan dijalankan pada 20 Oktober 2012 nanti. Kepada yang berminat sila layari ;




' style='padding: 0; border: none;'/>

Motivasi Faizal Yusup 12 - Pergantungan Manusia Kepada Makhluk

' style='padding: 0; border: none;'/>

07 Oktober 2012

Motivasi Faizal Yusup - Hierachy Kedudukan Makhluk Bah. 2

' style='padding: 0; border: none;'/>

KAMAL AFANDI HASHIM PERLUKAN BANTUAN


SOS! SOS! JOM MEMBANTU KAMAL AFFANDI HASHIM UNTUK TERUS BERCAKAP

"Kalau incase kepala saya meletup, halalkan semua saudara ku," ujarnya dalam gurau.

"Bro, boleh jangan cakap macam itu. Bro akan selamat, bro tahukan saya memang pakar dalam gerak hati. Jadi saya kata, InsyaAllah tidak akan berlaku kejadian buruk," balas saya.

Saya kemudian mengajukan soalan berikut ...

"AVM itu apa?"

"Arteriovenous malformation. Ringkasnya, ada urat ekstra dalam kepala saya dan urat  itu mengganggu fungi koordinasi otak. Urat itu ada dalam kepala sejak lahir tetapi tidak disedari. Sekarang ini sesekali saya tidak mampu mengawal pergerakan tangan kanan, selalu berasa sakit kepala," jelasnya.

Klik di sini, jika ingin mengetahui maklumat terperinci berhubung AVM.

Sahabat saya itu, individu banyak berjasa kepada ramai.

Setakat ini dia masih pertah berkata-kata dan tidak lekang dengan lawak jenaka biarpun antara kesan AVM, jika tidak dirawat secepat bakal menganggu sistem komunikasinya. Untuk rekod, sebelum ini, dia sentiasa sibuk menjelajah negara, dijemput memberikan ceramah berhubung pencegahan jenayah kepada masyarakat tanpa mengira tempat, bangsa dan agama. 

Pagi tadi saya terbaca status di Facebook anak kepada anggota polis itu.

"Dear friends, I have AVM on my left brain. My treatment plan with CyberKnife which will cost RM41,820 were to start on Monday and the surgery on Wednesday but I would have to postpone it as my insurance is not a panel of Beacon Hospital. To make matter more upsetting, my insurance doesn't cover my ilness at all.

Hence, I would like to offer my service of conducting talks to pool additional fund for the surgery to be held as soon as possible"

Yes! My friend doesn't beg.

Dia cuma ingin menawarkan khidmat untuk terus bercakap dan berkongsi ilmu bersama masyarakat selagi dia termampu melakukannya.

Secara peribadi, tentunya saya ingin melihat sahabat saya itu terus sihat dan menyumbang jasa kepada kita semua. Esok, jam 9 pagi, Kamal Affandi Hashim akan bersama CakapDotCom dalam sesi pertama di Kota Damansara, Petaling Jaya, Selangor.


Kepada pembaca tidak mengenali Kamal, klik di sini.

Sesungguhnya cabaran hebat didepani oleh insan hebat. Allah hanya menurunkan cabaran kepada manusia mampu untuk mendepaninya kerana Allah itu adil.

Saya yakin kita semua mampu membantu penganalisis jenayah berpengalaman itu untuk terus berpeluang  bercakap sehingga ke akhir hayatnya. Jangan biarkan bakat, ilmu dan semangatnya terkubur hanya kerana AVM.

Kepada rakan, sahabat, kenalan dan pembaca blog berhasrat membantu mengumpulkan wang lebih RM40,000 itu, sila hubungi Azmil Abdul Aziz di talian 013 63 666 73.

Sumbangan kita, banyak atau sedikit, InsyaAllah bakal meringankan beban ditanggungnya.

Tolong saya untuk menghebahkan entri ini di Facebook.

' style='padding: 0; border: none;'/>

05 Oktober 2012

Bagaimana Memohon Saham Terbitan Awam / IPO di Bursa Malaysia

' style='padding: 0; border: none;'/>

Tolongggggg!!!



Salam Sejahtera buat anda pengunjung yang budiman tak kiralah samaada anda dikenali atau tidak, anda pembaca setia atau anda kali pertama ke sini mahupun anda pembaca senyap atau yang memberi komen, anda follower mahupun tidak.

Untuk pengetahuan anda semua FY sedang dalam sebuah misi yang besar. Misi untuk membangun dan membangkitkan ummah di negara ini khususnya. Mungkin ia merupakan satu matlamat yang amat besar tetapi ia bukanlah satu matamat yang mustahil dengan bantuan Allah Taala.

Dewasa ini kita dapat lihat begitu banyak kerosakan, masalah sosial, masalah penceraian, kekeluargaan, maksiat dan sebagainya yang nampaknya seakan tiada jalan penyudah. Seakan jalan penyelesaiannya tidak dapat dicari.

Apapun menyedari hakikat ini FY mengambil keputusan untuk memulakan siri video motivasi bersama FY yang telah mula bersiaran sejak dua tiga hari yang lalu.

Ini adalah salah satu contoh daripada video tersebut ;

http://www.youtube.com/watch?v=b_ZB-McmhVY

Ini adalah permulaannya dan beratus lagi video seperti ini yang menerangkan tentang banyak perkara dari satu angle yang jarang disampaikan oleh orang lain tentang kehidupan ini.

Begini contohnya -

http://www.youtube.com/watch?v=H-qswfW5XJc

Pada masa ini FY sedang sedaya upaya sedang cuba untuk mempromosikannya ke tahap yang lebih baik agar ia membawa manfaat kepada khalayak yang lebih ramai dengan harapan sedikit sebanyak pengisian dalam video-video ini boleh memangkinkan perubahan kepada pembacanya ke arah kebaikan. InsyaAllah.

Di sini FY ingin meminta jasa baik anda.

Kalau anda merasakan yang video ini banyak membantu malah memberi manfaat dan faedah kepada anda maka FY berharap anda boleh membantu saya mempromosikannya dengan apa cara sekalipun agar ia diketahui umum.

Terus terang FY bukan menulis kerana nama, bukan ingin menjadi terkenal, kerana duit dan sebagainya tetapi FY menulis kerana mencari keredhaan Allah Taala dengan ilmu pengetahuan yang dikurniakanNya ini. FY sebenarnya takut ditanya di akhirat kelak andai ada yang tertinggal dalam otak ini tidak disampaikan. Tak cukup dengan blog ini dan video ini FY juga menulis buku dan menyampaikan pengisian harian di FB dan di alam nyata dimana sahaja bila mana peluang itu terbuka untuk berbuat demikian.

Jadi kalau boleh tolonglah share, link, beritahu orang lain mengenai video-video ini atau apa cara sekalipun dengan harapan ia membawa manfaat kepada sesiapa sahaja yang dijodohkan dengannya. Sesungguhnya manfaatnya takkan berkurang walau satupun kerana ini janji Allah.

Begitu juga kalau anda ada cara, kaedah dan strategi yang baik yang boleh FY lakukan untuk meningkatkan kesedaran umum mengenai blog ini maka saranan serta cadangan anda itu amat dialu-alukan dan FY ucapkan berbanyak terima kasih.

Apapun saya harap anda dapat membantu mempromosikan blog ini dan terus terang hanya Allah Taala yang dapat membalas jasa baik tuan puan, pengunjung yang saya muliakan.

Tolong ye.
Terima kasih banyak-banyak.

Sekian dulu. Wassalam.

Ikhlas,
 




Faizal Yusup

' style='padding: 0; border: none;'/>

04 Oktober 2012

Keputusan Undian IPO Astro



Di sini FY sertakan keputusan Undian IPO Astro di MIH siang tadi bagi Segmen Bumiputera. Selain itu semua permohonan Borang Biru masing-masing mendapat 3000 units setiap seorang.

Oversubscription Rate atau lebihan langgan sebanyak 6.08 kali. bagi Bumiputera 3.09 kali dan bagi Bukan Bumiputera 9.07 kali.

Sekian dulu.

FY

PS- Sertai Seminar Saham Super Investor Bersama FY pada 20 Oktober ini. Untuk mendaftar layari -

' style='padding: 0; border: none;'/>

Motivasi Faizal Yusup - Tip Berhenti Merokok

' style='padding: 0; border: none;'/>

IPO MITI TERKINI - ELK DESA BERHAD



IPO MITI TERKINI - ELK - DESA RESOURCES BERHAD

·                     Jumlah Saham Khas Bumiputera yang diperuntukkan sebanyak - 15,625,000 UNIT
·                     Harga Par : RM1.00
·                     Harga Tawaran : Hubungi FY
·                     Aktiviti Utama Syarikat : Perkhidmatan Pembiayaan Sewa Beli Kereta Terpakai
·                     Penyenaraian Saham : Disenaraikan di Pasaran Utama, Bursa Malaysia Securities Berhad
·                     Bank Penasihat : MIDF Amanah Investment Bank Berhad
·                     Tarikh Tutup Permohonan : 09 OKTOBER 2012

Kepada pelabur yang ingin membeli peruntukan saham IPO di MITI ini bolehlah berbuat demikian. FY berkata demikian memandangkan pasaran IPO nampaknya masih baik walaupun adakalanya saham yang ditawarkan kurang baik asas kewangannya. Saham Pasuk Khas contohnya naik melebihi 400 peratus pada hari penyenaraiannya.

Jadi ia terpulanglah kepada pihak anda untuk membuat  keputusan samaada untuk membeli atau tidak.

Sekian dulu.

FY

PS – FY juga akan menjalankan SEMINAR SEHARI SUPER INVESTOR yang penuh dengan pengisian pelaburan termasuklah perihal IPO MITI ini. Ia sangat baik kepada newbie dalam pelaburan saham ini. InsyaAllah ia akan dijalankan pada 20 Oktober 2012 nanti. Kepada yang berminat sila layari ;



' style='padding: 0; border: none;'/>

Motivasi Faizal Yusup - Perihal Makhluk dan Kejadian

' style='padding: 0; border: none;'/>

02 Oktober 2012

Motivasi Faizal Yusup - Perihal Mencarut

' style='padding: 0; border: none;'/>

Satu Warkah Seribu Makna


Salam abang FY..

Saya anak arwah pakcik Yahya.. Saya baca dah pasal Kg Awal tu memang sayu.. Bila abang cerita terkenang pasal pakcik Yusup Jamal.. So saya ada satu cerita kenangan jugak nak share.. Sebelum bapak sakit.. Saya dan bapak terima surat dari pakcik, pakcik poskan surat beranak saya yang bapak tertinggal dalam laci Pejabat Keselamatan.. Ada bait-bait katanya yang buat saya dan bapak ketawa.. apa? "Rahsia!"

Pastu.. Sebelum bapak benar-benar tenat dia bagitahu saya kalau dia dah 'pergi' nanti dia minta saya jumpa pakcik Yusup.. sebab katanya nanti pakcik Yusup akan bagitau apa-apa yang saya tak tahu.. Malangnya esok hari saya dan bapak dapat berita dari Kg. Awal yang Pakcik Yusup dah meninggal. bapak masa tu diam dan terus diam. Kata bapak mereka sangat rapat. sampailah untuk beberapa tahun yang lepas.. Saya sakit dan ketika itu saya bermimpi bapak datang ... bersama pakcik Yusup??

Ye ketika itu saya menangis dan peluk bapak untuk lepaskan rindu.. Sampai saya suruh bapak tunggu saya, saya nak ambik baju ikut dia.. Tiba-tiba bila saya dapatkan mereka balik yang ada hanya Pakcik Yusup.. Dia seolah-olah berdiri di hadapan pintu untuk menahan saya..

Saya tanya dia… “Pakcik mana bapak saya? Tadi saya suruh dia tunggu saya sekejap je...” dan dalam kekaburan itu saya nampak dengan jelas raut wajah Pakcik Yusup dengan senyuman manisnya yang saya kenal, misainya.. Rambutnya hitam (Macam ketika mereka sedikit muda) dalam senyumnya seolah-olah dia berkata dan memberitahu saya yang bapak saya dah pergi dan mereka kan sudah meninggal dunia.. 

Saya terjaga.. memang ada sisa air mata.. tengok jam pukul 4++ am.. hari Khamis malam Jumaat. Saya terus panjatkan syukur dan menghadiahkan Al-Fatihah untuk mereka. Kata adik saya Ustaz Syafiq.. jika diwaktu itu.. Mungkin benar saya berjumpa mereka.

Wallahualam.. Hanya Allah Yg Maha Mengetahui.

Ketika saya menaip nie saya masih terbayang arwah Pakcik Yusup tersenyum dengan sangat jelas. Al- Fatihah untuk mereka.

' style='padding: 0; border: none;'/>

01 Oktober 2012

Bagaimana memohon peruntukan saham borang biru

' style='padding: 0; border: none;'/>

Blog Faizalyusup Saham yang semakin diminati...




Alhamdulillah. Semakin lama semakin ramai yang mengunjungi Blog www.faizalyusup.net samaada untuk mencari input pelaburan saham mahupun input-input motivasi serta pengisian yang lain. Kepada anda yang menyokong selama ini, FY ucapkan setinggi-tinggi terima kasih. Kerana kehadiran anda FY akan terus berkarya dengan penuh hemah dan hikmah, dedikasi dan bertanggungjawab dalam apa yang FY sampaikan.

Apa yang FY tahu ialah semua ini terjadi atas kehendak dan bantuan Allah Taala. Dia meletakkannya di tempat yang baik dan diterima secara umumnya. TanpaNya pastinya blog ini tak kemana. Apapun FY akan terus menulis dengan ikhlas demi pembangunan ummah dengan harapan ia mendapat keredaaan Allah Taala.

FY percaya andai tiada aral melintang maka blog ini akan pergi lebih jauh, akan dapat membantu lebih ramai, akan dapat membawa kefahaman kepada yang lebih ramai dan sebagainya.

Kepada anda yang sudi melanggan, sudi datang ke sini untuk membaca apa yang FY tulis, FY ucapkan berbanyak terima kasih. Hanya Allah yang dapat membalas jasa anda semua.

Kepada anda silent reader... Terima kasih ke sini. Jangan malu untuk memberi komen, bertanya mahupun menghubungi FY. FY akan membantu mana yang terdaya. 

Sekian dulu. 

FY.

' style='padding: 0; border: none;'/>