23 Februari 2013

Penghargaan buat Dato' Dr Siti Zaliha Zainal SJMC

Alhamdulillah... Syukur yang tak terhingga ke hadrat Allah Taala. Sabtu, jam 5:09 petang 23 Februari 2013, isteri FY, Azila Ismail selamat melahirkan bayi perempuan seberat 3.20kg di SJMC. Kedua-dua ibu dan bayi tersebut berada dalam keadaan sihat. Doakan agar anak ini bakal menjadi anak yang solehah dan berakhlak mulia. Amin...  

Kali ini juga si kecil disambut oleh Dato' Dr Siti Zaleha Zainal yang merupakan doktor pakar sakit puan yang tersohor dan berpengalaman di SJMC ini. Beliau jugalah yang menyambut kedatangan anak-anak FY yang lain. Kepada Dato' Dr Siti Zaliha, FY mengucapkan jutaan terima kasih atas bantuan dan khidmat nasihat selama hari ini dan semoga Dato' Dr Siti Zaleha terus berkerjaya dan dapat membantu lebih ramai lagi demi kebaikan semua.

Dato' Dr Siti Zaliha Zainal

Anak ini merupakan anak FY yang ke 6. Sehingga kini FY telah punya 5 orang anak perempuan dan seorang anak lelaki. Sekali lagi FY memanjatkan ungkapan Alhamdulillah kerana limpah kurnia Allah Taala ini.

Mungkin ada yang mengatakan FY punya anak yang ramai tapi sebenarnya FY hanya menurut prinsip keislaman untuk meramaikan zuriat dan meramaikan umat Islam di muka bumi ini. Apa yang penting ialah dengan harapan dan doa semoga mereka menjadi anak yang soleh dan solehah yang bakal berjaya di dunia dan di akhirat. Semoga mereka menjadi anak-anak yang mendoakan kami berdua bilamana kami meninggakan dunia ini kelak.

Apapun anak-anak ini umpama hamparan kain putih yang mana kitalah yang bakal membentuk mereka samaada menjadi Islam, Nasrani, Yahudi mahupun Majusi. Kitalah yang diamanahkan untuk mendidik mereka ke jalan kebenaran, jalan yang lurus. 

Sekian sahaja catatan FY bagi menyambut kedatangan anak ke 6 FY ini.

Wassalam.
  
FY
 

' style='padding: 0; border: none;'/>

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Nota: Hanya ahli blog ini sahaja yang boleh mencatat ulasan.