29 September 2021

HASIL PENELITIAN FY

 HASIL PENELITIAN FY


1. Mengenai CDS. Ramai juga yang belum buka CDS dengan FY di Kenanga. Sebenarnya anda boleh buka 30 akaun CDS dengan 30 orang remisier dimana mana sahaja tapi kalau inginkan khidmat nasihat FY maka bukalah di Kenanga The Curve dengan FY sebagai remisier anda. Soal jauh dekat jangan risau kerana client FY datang dari seluruh pelusuk tanah air. Lagipun urusniaga saham boleh dijalankan secara online dewasa ini.


2. Nampaknya ramai juga yang belum memulakan langkah sebab utamanya belum cukup modal. Tak mengapa. Pelan-pelan. Kita perlukan tabungan sebelum memulakan pelaburan. Yang dah mula dan mendapat tip dari FY nampaknya ramai yang untung. Alhamdulillah. Namun yang melabur tanpa ilmu menghadapi masalah nampaknya. Itu sebabnya mempelajari ilmu saham ini amat penting.


3. Nampaknya ramai yang merasakan seminar FZTH dan PC FY amat penting dan itu merupakan pandangan yang baik. FY harap satu hari nanti semua dapat hadir dan memiliki ilmu pemilihan saham serta ilmu timing pelaburan saham ini bagi menjana keuntungan melabur di Bursa Malaysia. Namun demikian ada juga yang skeptikal kerana telah terKENA dengan seminar-seminar yang lain. Seminar yang menelan belanja ribuan ringgit. Takper jangan risau FY akan bantu anda, sebagai trader anda cuma perlu usahakan untuk datang ke PC ZZFY.


4. Mencari dan menimba ilmu merupakan sebab utama anda berada di sini. Tak mengapa jangan risau banyak ilmu saham yang mudah difahami ada di sini. Kepada yang belum kenal siapa FY eloklah google nama Faizal Yusup. Untuk pengetahuan anda, FY adalah satu satunya remisier yang merupakan speaker bertauliah Suruhanjaya Sekuriti, FY juga sudah memenangi 4 Anugerah dari Bursa Malaysia. FY merupakan Mantan naib presiden persatuan remisier Bumiputera serta merupakan top performing remisier di Kenanga dengan brokerage melebihi 1 juta ringgit seorang remisier melayu di kalangan ribuan remisier Cina. Jadi FY tak perlu susah payah buat semua ini sebenarnya. FY buat hanya dengan satu tujuan iaitu untuk membantu membangunkan ekonomi ummah kerana Allah Taala. Lagipun kebelakangan ini terlalu ramai sifu saham di luar sana yang menjalankan seminar dimana yurannya mahal tapi ilmunya ciput dan tak memadai untuk menjadikan anda investors mahupun trader yang independant. Mana ada sifu saham yang berani bagi tip satu kaunter dengan selamba dan kemudian saham itu naik? Mana ada sifu saham yang begitu banyak video dan testimoni bertulis akan kisah untung mahupun bagusnya seminar dan PC yang dijalankan? Mana ada sifu saham yang anda dapat berinteraksi secara terus dalam wasap? Nak tahu kenapa? Fikirlah sendiri yer.


5. Pada masa sifu lain tengah sibuk buat seminar saham online, terbitkan buku dan ebook saham dll masa PKP ni, FY pulak tulis ebook Minda Akhirat… Hawhawhaw… Kenapa yek?


Oleh itu jangan risau. Anda di tempat yang betul… InsyaAllah kita akan berjaya kelak!


FY Al Haj

Hidup kena cool, Hati kena mulia…


PS - Adab hormat guru yang kita ambil ilmunya, kenalah buka CDS dengan guru tu… Hawhawhaw…

' style='padding: 0; border: none;'/>

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Nota: Hanya ahli blog ini sahaja yang boleh mencatat ulasan.