07 Ogos 2014

KAEDAH OPTIMUM MENGGUNAKAN PLATFORM ONLINE BTX

Assalamualaikum...

Bagi pelabur online sebenarnya terdapat banyak platform yang digunakan oleh broker antaranya Broker Front End atau BFE, Platform BTX yang digunakan oleh Kenanga dan Hong Leong dan lain-lain lagi.


Lama dahulu keadaannya tidaklah seperti sekarang yang mana perubahan masa telah menyebabkan semakin lama ia semakin canggih dengan features dan aplikasi yang pelbagai. Dahulunya Bursa Malaysia hanya menggunakan Sistem SCORE yang dibeli second hand dari Taiwan. Sistem yang mana leverage pelaburannya sangat tinggi. Kalau anda punya modal sebanyak RM5,000.00 anda boleh membeli sehingga 10 kali ganda iaitu RM50,000.00. Bubble inilah yang bakal menjadi antara penyebab kejatuhan mendadak pasaran saham pada tahun 1997 dahulu. Namun demikian sekarang tidak lagi kerana Bursa Malaysia telah menjadi jauh lebih ketat.


FY suka menggunakan BTX kerana featuresnya yang pelbagai yang pastinya ia akan dapat membantu dalam melakukan analisa dan membuat keputusan pelaburan yang baik dan dan menguntungkan.


Namu demikian kalau kita punya kapal terbang yang canggih sekalipun tapi kalau kita tak tahu menggunakannya pasti kapal terbang itu takkan dapat terbang tinggi dan jauh.


Jadi di sini FY perkenalkan serba sedikit features yang ada dalam BTX tersebut ;

Kentrade BTX punya aplikasi carta yang komprehensif dan pelbagai infomasi dan indikatir boleh digunakan bagi kita menjalankan Analisa Teknikal.
Dengan menekan right click pada sesuatu saham maka anda akan dapat banyak features seperti General Info, Trade Detail, Announcement, Research dan pelbagai lagi yang ada kena mengena dengan saham terebut. Lagi banyak yang kita tahu mengenai sesuatu saham lagi baik peluang kita untuk menjana keuntungan darinya.
Pilihan Share Insight membolehkan kita menganalisis serba sedikit saham tersebut dengan secara overview.


Pilihan Equities Tracker membawa anda ke window yang sangat berguna ini. Di dalamnya banyak informasi dan fakta yang penting bagi kita mengetahui kedudukan syarikat yang bakal kita laburkan itu. 
Pilihan Quarterlies pula contohnya membolehkan kita melihat kedudukan profit and loss syarikat tersebut dari satu suku ke satu suku yang lain bagi melihat perkembangan syarikat yang bakal kita labur itu. Dalam contoh di atas saham MAS mengalami kerugian yang berterusan. Jadi membeli saham sebegini lebih baik dielakkan kerana banyak lagi saham yang syarikatnya menguntungkan di dalam Bursa Malaysia.
Jadi bagi menyesuaikan diri anda sebagai trader yang menggunakan platform BTX ini, Woksyop BTX Online Trader dengan harga promosi RM50.00 sahaja akan dijalankan pada hari Sabtu 30 Ogos bertempat di ThotBox, Damansara Intan. Ini kerana sebenarnya terdapat bantak rahsia yang dalam BTX tersebut yang mana pemilihan informasi dan fakta yang tepat darinya pasti akan dapat membabtu anda membuat keputusan pelaburan yang baik dan menguntungkan. 

Hubungi Zuhri Zain 012 6290407 untuk tujuan pendaftaran.

Dalam jangkamasa terdekat ini FY akan menjalankan ;




  • Kursus Supertech Investor akan diadakan pada hari Sabtu 16 Ogos ini di Shah Alam. Hubungi Zuhri Zain 012 6290407 untuk mendaftar. Yurannya ialah RM700.00. 
  • Seminar SuperTrader pada 23 Ogos 2014 di Grand Blue Wave Hotel Johor Bahru. Hubungi Mustapha Kamal 019 7775527 untuk mendaftar. Yurannya ialah RM900.00.
  • Seminar Super Investor dijadualkan pada 13 September 2014 di Bangunan Lembaga Getah Asli. Layari www.seminarsaham.com.my untuk mendaftar. Yurannya ialah RM490.00.
  • Personal Coaching juga dijalankan setiap hari di pejabat FY. Terhad kepada 5 orang sahaja setiap sesi. Hubungi FY 016 6667430 untuk temujanji. Yurannya RM900.00 untuk sesi sehari.
Disamping itu juga FY sedang menyiapkan buku-buku Ebook Pelaburan Saham untuk kemudahan anda semua tak berapa lama lagi. InsyaAllah.

Sekian dahulu buat kali ini.

Wasalam...

FY
016 6667430
greng70@yahoo.com
Remisier
Kenanga Investment Bank Berhad
Naib Presiden
Persatuan Remisier Bumiputera Malaysia

www.seminarsaham.com.my

HUBUNGI TEAM FY ;

Persoalan mengenai memulakan portfolio saham dan membuka akaun CDS ;
Hubungi : En. Yasin Yunus - 019 3346570
Emel : yasinyunus2714@gmail.com

Persoalan mengenai seminar saham ;
Hubungi : Puan Azila Ismail - 012 2511755
Emel : azilasmile@yahoo.com

Persoalan mengenai online trading dan menjadi seorang trader ;
Hubungi : Sifu Zuhri Zain MSTA - 012 6290407
Emel : muhammadzuhri@gmail.com

Persoalan asas pelaburan saham ;
Hubungi : En. Abdullah Ramzi - 017 3730513
Emel : eizmar11@yahoo.com

PERKHIDMATAN KAMI ;
FOLLOW FY di Twitter – twitter.com/afaizalyusup
ADD FY di Facebook - www.facebook.com/faizalyusupii
SUBSCRIBE di www.faizalyusup.net bagi mendapatkan artikel-artikel TERKINI mengenai pelaburan saham.








' style='padding: 0; border: none;'/>

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Nota: Hanya ahli blog ini sahaja yang boleh mencatat ulasan.