08 Mei 2010

Ada hubungan dengan Allah Taala?




Sebagai seorang Islam kita mestilah ada hubungan dengan Allah. Pada saya cara mudah untuk kita tahu samaada hubungan kita dekat dengan Allah atau tidak adalah seperti berikut ;

·         Sekiranya anda berada di dalam rumah, cuba perhatikan sekeliling, adakah dari tempat kita melepak membaca blog ini anda nampak Al Quran, nampak ayat suci yang tergantung ada buku ugama, tasbih, kopiah, telekong yang berdekatan?

·         Sekiranya anda berada dalam bilik, cuba perhatikan sekeliling, adakah dari tempat anda melepak membaca blog ini kita nampak Al Quran, nampak ayat suci yang tergantung ada buku ugama, tasbih, kopiah, telekong yang berdekatan?

·         Sekiranya anda berada dalam kereta, cuba perhatikan sekeliling, adakah dari tempat anda melepak membaca blog ini kita nampak Al Quran, nampak ayat suci yang tergantung ada buku ugama, tasbih, kopiah, telekong yang berdekatan?

·         Sekiranya anda berada di pejabat atau di tempat, cuba perhatikan sekeliling, adakah dari tempat anda melepak membaca blog ini kita nampak Al Quran, nampak ayat suci yang tergantung ada buku ugama, tasbih, kopiah, telekong yang berdekatan?

·         Sekiranya anda bersendirian, adakah kita berzikir mengingati Allah, berfikir dengan mengaitkan sesuatu yang kita fikirkan itu dengan kekuasaan Allah Taala atau kita membaca ayat-ayat suci Al Quran dalam hati.

·         Sekiranya kita bersembang adakah kita menyelitkan nama Allah di dalamnya, InsyaAllah, MasyaAllah, Alhamdullillah dan sebagainya.

·         Ia juga boleh dilihat melalui melalui pemilihan ringging tone telefon, azan di komputer, jemaah di masjid, usaha dakwah, sedekah amal jariah, kepekaan kepada tahun Islam, kepekaan kepada waktu solat dan banyak lagi.

Sekiranyanya jawapan anda YA kepada semua yang di atas. Alhamdullillah. Syukur ke hadrat Allah Taala.

Fikir-fikirkanlah..

Sesungguhnya segala kebaikan adalah dari Allah dan segala kelemahan adalah atas kekurangan diri saya sendiri. Kemaafan jualah yang saya pinta.

Bukalah pintu hati, anda pasti akan memahami. Terima kasih meluangkan masa membaca. Harap ia membawa manfaat buat anda.

Ikhlas dari,

Faizal Yusup
Pengkaji Isu Sosial

Facebook : Faizal Yusup
Revolusi Baru Kecemerlangan Diri!

PS - Anda suka blog ini? Jadilah follower, komenlah mana yang patut dan tolong saya hebahkan pada semua rakan-rakan anda atau linkkan blog saya ni kepada blog anda okay? Ada banyak manfaat untuk semua. InsyaAllah.

Terima kasih…

' style='padding: 0; border: none;'/>

Tiada ulasan:

Catat Komen

Nota: Hanya ahli blog ini sahaja yang boleh mencatat ulasan.