01 Mei 2010

Modul Quantum Leap Pelajar Super


Modul Program Quantum Leap Pelajar Super ini ialah modul untuk meningkatkan perstasi pembelajaran pelajar.

Disamping itu juga pihak kami akan mendedahkan pelajar kepada teknik-teknik belajar yang berkesan dan terkini.

Rahsia Penerapan Nilai Diri dan Rahsia Kecemerlangan Pelajar juga akan diungkap melalui program ini.

Program ini bukan hanya menitikberatkan kepada kecemerlangan akademik malah menyelitkan pengisian yang bertujuan untuk membangunkan jati diri.

Ia dijalankan dengan kaedah penyampaian Teori juga kaedah Praktikal pengalaman dengan cara yang santai, mudah difahami dan menyeronokan.

Disesuaikan untuk murid sekolah juga pelajar Kolej dan Universiti.

Sekiranya berminat, hubungi kami.


logo-ASAR

AS SAHABAH ADVISORY & RESOURCES SDN BHD 




KANDUNGAN PROGRAM
PROGRAM SEPARUH HARI / SEHARI

Sesi 1
  • Pengenalan
  • Proses Learn, Unlearn and Relearn
  • Kenali Diri
  • Mengungkai Nilai dan Penerapan Diri
  • Menyingkap Rahsia Pembentukan Diri

Sesi 2
  • Menetapkan Niat dan Matlamat
  • Aim High, Think Big
  • Halangan dan Lencongan Matlamat
  • Kesedaran Kepentingan Masa
  • Pancaindera Optima
  • Keupayaan Mental
Konsep 5T
  • Keupayaan Fizikal
  • Keupayaan Spiritual
·         Mata Kasar dan Mata Hati
·         Ujian Hati
·         Bakat dan Minat

Sesi 3
  • Prasarana Pembelajaran
  • Kaedah Pembelajaran
  • Input Learning
  • Sifat Dan Sikap Super
  • Menyingkap Rahsia Kecemerlangan Pelajar
  • Rahsia Doa dan Tawakkal
  • Penutup




TESTIMONI
PROGRAM QUANTUM LEAP PELAJAR SUPER

Program ini berkesan dalam membantu pelajar mengenali diri dan seterusnya meletakkan matlamat untuk mencapai kecemerlangan. Para pelajar didedahkan dengan pelbagai ilmu pengetahuan bukan hanya dari sudut akademik malah ugama yang merangkumi semua yang diperlukan bagi menjadi seorang pelajar yang terbaik!

Pn. Suhaila Kamaruddin
Pensyarah
Diploma Perakauan
KUIS

Murid-murid saya merasakan yang inilah program motivasi yang terbaik pernah mereka alami.

En Harifin Omar
Guru Besar
Sekolah Kebangsaan Taman Semarak
Putra Nilai

Penyampaian Sdr Faizal Yusup yang santai, penuh pengisian dengan memberikan contoh dan analogi memudahkan kefahaman pelajar. Rahsia Kecemerlangan pelajaran juga tersingkap melalui program ini.

YDP PIBG
Sekolah Kebangsaan Kota Kamuning

HUBUNGI

Untuk keterangan lanjut sila hubungi ;

Faizal Yusup        - 012 6540 130
Azila Ismail         - 012 2511 755

AS SAHABAH ADVISORY & RESOURCES SDN BHD 
No. 2-2-08, Level 2 Wisma MAIS
Jalan Rhu 3/9A, Section 3
40000 Shah Alam
Selangor Darul Ehsan
MALAYSIA
Tel: +6 012- 654 1030   Fax: +6 03- 5513 3955

PROFIL KONSULTAN


Ahmad Faizal Mohamed Yusup 

Ahmad Faizal Mohamed Yusup atau Faizal Yusup adalah seorang penulis genre motivasi dan mula menjadi motivator pada tahun 2002.  Beliau memiliki Diploma Analisa Pelaburan dari UITM Shah Alam sebelum menyambung pelajarannya ke peringkat ijazah di University of Nebraska Lincoln, Amerika Syarikat juga dalam bidang yang sama. Dia memulakan kerjayanya sebagai eksekutif di Affin Bank Berhad.

Dalam bidang penulisan, setakat ini beliau telah menulis tiga buah buku iaitu Pembentukan Diri Ke Arah Kecemerlangan, Pendekatan Praktikal Menangani Masalah dan Anda Yang Baru. Kesemua buku-buku tersebut mendapat sambutan yang menggalakkan tetapi buku Anda Yang Baru laris di pasaran dan dijangkakan menjadi buku bestseller. Semua buku ini ditulis semasa beliau masih lagi memegang jawatan sebagai Remisier di Kenanga Investment Bank Berhad. Buat masa ini beliau sedang menulis buku Anda Yang Cemerlang serta buku Teknik Pemasaran dengan usahasama Suhaimi Ahmad seorang pakar motivasi. Faizal juga menguruskan sebuah blog motivasi di internet atas nama www. faizalyusup.blogspot.com

Beliau percaya yang setiap insan mempunyai potensi diri yang tersorok, dengan motivasi dan pendekatan latihan yang berkesan potensi ini pasti akan dapat dikeluarkan dan mereka bakal menjadi insan yang cemerlang disamping mempunyai jati diri yang utuh. Kemahiran beliau dalam perhubungan awam, member latihan dan motivasi pasti akan dapat memangkinkan perubahan ini. Beliau juga pernah menjalankan pelbagai program motivasi di peringkat sekolah dan Universiti.  

PROFIL RINGKAS SYARIKAT

AS SAHABAH ADVISORY & RESOURCES SDN BHD
(835006K)

No. 2-2-08, Level 2 Wisma MAIS
Jalan Rhu 3/9A, Section 3
40000 Shah Alam
Selangor Darul Ehsan
MALAYSIA
Tel: +6 012- 654 1030   Fax: +6 03- 5513 3955

As Sahabah Advisory & Resources (ASAR) Sdn Bhd adalah syarikat latihan dan perunding yang ditubuhkan dari semangat dan keinginan yang sederhana untuk menjadikan pendidikan menyenangkan dan boleh diakses oleh semua peringkat masyarakat. Kepakaran kami adalah dalam bidang Latuhan pemasaran dan jualan, perundingan dan latihan dalam bidang anjakan paradigma pengurusan, budaya alignment semula budaya kerja, kemahiran, perancangan dan prestasi, kepemimpinan dan pengurusan juga dalam pendidikan akademik.

SEJARAH KAMI

ASAR mempunyai program pembelajaran yang menyeluruh, di mana program yang kami tawarkan adalah modul yang disesuaikan khas mengikut matlamat dan kehendak sesuatu organisasi.

·         Pihak kami menyediakan kedua-dua program berbentuk pengalaman dan program latihan pendidikan kemahiran pengurusan mahupun akademik serta membahas isu-isu terkini mengenainya.
·         Kami menyediakan kedua-dua kombinasi, baik dalam bentuk praktikal latihan mahupun teori bergantung kepada kehendak pelanggan dan keperluan organisasi.
·         Program latihan yang kami cadangkan akan mengadaptasi pendekatan pembelajaran dipercepat dengan menggabungkan kedua-dua belajar melalui pengalaman dan juga kaedah latihan dalam kelas.
·         Kaedah latihan kami merangkumi aspek-aspek berikut:
o   Belajar Dengan Kaedah Praktikal
o   Pembelajaran Berasaskan Adventur
o   Perbincangan Berkumpulan & Latihan Simulasi
o   Syarahan dan Persembahan

Program Anjakan Paradigma pengurusan kami akan membantu pelanggan membina hubungan organisasi yang produktif dan memberikan hasil yang lebih baik dan bermanfaat. Faktor utama yang dititikberatkan adalah untuk fokus dan melaksanakan perancangan yang berkesan, manambahbaikkan kepimpinan dan pengurusan, re-alignment budaya kerja dan perubahan dalam pengurusan. Pihak kami juga menyediakan program customization dan program pasca-pelaksanaan dan pengukuhan beserta dengan pemantauan prestasi KPI yang berterusan.

Bagi Program Quantum Leap Pelajar pula pihak kami akan membantu pelajar meningkatkan prestasi pelajaran dengan pengisian dalam rangkuman yang menyeluruh. Pihak kami akan menumpukan kepada Penerapan Nilai Diri dalam bidang akademik serta mendedahkan peserta kepada rahsia lulus cemerlang dalam pelajaran dengan kaedah yang mudah dipraktikkan. Pendedahan dan kefahaman yang bakal diperolehi bakal membuka minda dan hati peserta untuk menjadi pelajar yang punya jati diri serta kadar kejayaan yang tinggi dan berterusan.

Falsafah latihan kami ialah individu memperoleh perilaku baru dan kemahiran dengan cara yang paling berkesan melalui pembelajaran yang dicampur adukkan antara aktiviti dalam kelas dengan aktiviti di luar bilik darjah melalui kaedah latihan praktikal pengalaman. Dengan konsultan yang berpengalaman dan berdedikasi sesuai dengan keperluan anda, ASAR menjadikan modul program pendidikan menyenangkan, efektif, efisien dan menarik.

Pihak kami sedia membantu anda untuk mencapai kehendak dan matlamat organisasi serta menjadikan organisasi anda keutamaan kami.

Pihak kami juga berharap dapat diberi peluang untuk menambah nilai organisasi anda.

' style='padding: 0; border: none;'/>

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Nota: Hanya ahli blog ini sahaja yang boleh mencatat ulasan.