11 November 2010

Catatan 1111


Salam buat semua...

Hari ini 11.11.10.

Apa ada dengan 1111 - saya pun tak tahu tapi saya selalu bertemu dengan nombor ini tapi hingga kini saya tak tahu apa misteri disebaliknya. Apapun untuk pengetahuan anda kalau anda google nombor 1111 ni ada banyak laman web yang menceritakan tentangnya. Apapun saya tak nak berceloteh panjang mengenainya. Mungkin satu hari nanti saya akan bertemu dengan jawapannya dengan izin Allah taala. 

Cerita hari ini ialah berkenaan pelbagai video clips yang saya utarakan di blog ini. Sebenarnya semua video-video ini bukanlah saya letakkan tanpa sebab.  Pastinya ada sebab dan objektif yang tertentu yang ingin saya sampaikan. Ada yang bersifat inspirasi, ada yang kreatif, penuh dengan inovasi mahupun dakwah.

Saya seorang begitu menghargai inovasi dan kreativiti. Inovasi dan kreativiti yang datang dari akal fikiran manusia yang pelbagai. Mereka ini terdiri daripada orang yang berfikir di luar kotak, diluar tempurung kebiasaan. Oleh itu saya percaya dengan selalu memaparkan video-video seperti ini secara tak langsung mungkin ia akan menggerakan otak kita untuk juga berfikir akan sesuatu yang luar biasa, sesuatu yang kreatif, fusion, baru, segar dan sebagainya.

Apapun kita sepatutnya punya sebab dan objektif bila kita memaparkan sesuatu itu untuk paparan umum. Yang baik bakal membawa manfaat kepada mereka malah kepada kita sebaliknya yang tak baik bakal membawa mudarat kepada mereka malah kepada kita juga. 

Tepuk dada tanya selera!

Fikir-fikirkanlah..

Faizal Yusup

' style='padding: 0; border: none;'/>

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Nota: Hanya ahli blog ini sahaja yang boleh mencatat ulasan.