23 November 2010

Mental Block / Writer's Block?


Assalamualaikum...

Masuk hari ini sudah seminggu saya tak menulis walhal sebenarnya kalau diikutkan kebiasaan menulis adalah satu tabiat harian saya tapi entah kenapa kebelakangan ini semuanya seakan terhenti.
  • Mungkin keadaan ini dinamakan writer's block tapi terus terang saya tidak mempercayainya kerana pada saya ilmu bersifat hidup dan ia akan selalu sahaja datang kalau Allah Taala mengizinkan dan kalau kita menyampaikan.
  • Mungkin juga Allah Taala berikan masa untuk mata saya berehat kerana memandang komputer untuk satu jangka masa yang lama menyebabkan mata sering kekeringan dan ia juga boleh menyebabkan masalah selaput pada mata dan boleh menyebabkan kerabunan.
  • Mungkin juga DIA memberikan masa untuk saya membaca dan mencari ilmu baru untuk disampaikan pada anda semua.
  • Mungkin juga saya menantikan inspirasi yang baru dan lebih baik untuk saya berkarya.
  • Mungkin juga kesibukan di pejabat disebabkan kenaikan pasaran menyebabkan otak saya letih / overload untuk berkarya.
  • Mungkin juga Allah Taala memberi saya ruang untuk menghabiskan masa berkualiti dengan keluarga, isteri tersayang serta anak-anak memandangkan cuti sekolah telahpun bermula.
  • dan pelbagai kemungkinan lagi.
Apapun buat masa ini masa menulis yang tak terisi ini menyebabkan saya rasa terdapat satu ruang kosong dalam diri saya yang tidak terisi. Saya harap ia tak lama dan semoga saya dapat meneruskan perjuangan untuk menyampaikan apa juga ilmu serta pengetahuan yang dikurniakan Allah kepada saya ini dengan harapan ia membawa kebaikan buat anda.

Buat masa ini izinkan saya berehat seketika dan menghargai masa terluang yang Allah kurniakan ini untuk bersantai dan mendekatkan diri dengan Allah Taala. InsyaAllah saya akan tetap memasukkan entri-entri namun demikian dalam kadar yang mungkin jauh lebih perlahan sehinggalah saya dapat kembali mendayung seperti biasa.

Salam hormat dan salam ceria buat semua.

Wassalam.

Faizal Yusup

' style='padding: 0; border: none;'/>

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Nota: Hanya ahli blog ini sahaja yang boleh mencatat ulasan.