08 Januari 2014

FY PENCETUS KONTROVERSI?


Assalamualaikum dan salam sejahtera. Semoga anda semua dalam lindungan Allah Taala hendakNya.

Nampaknya catatan FY semalam menimbulkan banyak kontroversi, banyak komen yang membina mahupun yang mengkritik. Bagus juga tu sebab ini bermakna blog FY ini ada pembacanya. Alhamdulillah.

Bagusnya bukan apa. Sama seperti kejadian 911 maka ramai orang kafir yang pergi mencari Al Quran demi untuk memahami Islam dan akhirnya memeluk Islam. Jadi dalam hal ini InsyaAllah nanti ramailah yang mencari siapa FY dan akhirnya akan tahu kisah sebenarnya. Ini kerana manusia sifatnya tak puas hati sehinggalah mereka bertemu dengan jawapannya. Terus terang semua ini merupakan satu perkembangan yang bagus.

Bagi yang nak kenal FY lebih lanjut, FY mudah dicari dalam internet malah dalam negara ini. Anda boleh membaca blog ini dari mula kalau anda jenis rajin membacalah. Iqra’ – bacalah. Itu merupakan antara saranan awal Allah Taala. Jadi bacalah yer. Tak kenal maka tak cinta kata orang tua-tua kita.

Kemudian anda juga boleh mencari FY di youtube. FY ada lebih kurang 65 video yang telah dimuat turun di youtube. Cari sahaja kata kunci Faizal Yusup. Kalau anda seorang yang malas membaca maka di youtube anda tak perlu membaca, hanya klik dan dengar. Harapan FY anda mendengarnya dengan hati yang terbuka dan bersifat positif.

Kalau masih tak jumpa anda juga boleh membeli buku-buku yang pernah FY tulis. Ada 11 semuanya. Buku motivasi ada 4. Anda yang Baru, Berubah Sebelum Rebah, Keluar dari Tempurung adalah antara tajuk-tajuk yang boleh anda beli. Tak apa kalau tak ada duit sebab FY ada berikan buku karya FY secara PERCUMA di www.manrempit.blogspot.com.

FY rasa lebih baik orang yang memberi komen itu mengenali FY terlebih dahulu jadi budibicara mereka akan lebih bersifat akal dari nafsu. Main tembak jer tanpa siasatan yang mendalam adalah sesuatu yang tidak adil rasanya. Apapun itu hak anda.

Memandangkan blog ini rumah FY jadi sebenarnya FY boleh delete sahaja komen-komen yang negatif yang bersifat biawak terjelir bak kata salah seoang pengomen itu tapi tak apalah FY bersangka baik dan menerima teguran-teguran itu dengan hati yang terbuka. Lagipun bukan kudis mahupun luka pun FY dengan teguran-teguran yang membina mahupun tidak itu. Pengomen hanyalah makhluk Allah Taala perantara dugaan. Jadi terima kasih FY ucapkan kerana mengomen.

Banyak juga komen dari orang-rang yang tanpa nama mahupun yang punya nama samaran. Biasalah orang melayu kita memang pemalu dan mungkin juga kurang berkeyakinan untuk ke depan. Jadi FY rasa tak perlulah FY jawab komen-komen tetamu-tetamu yang tak diundang itu. Hehehe...

Apapun di awal penglibatan FY dalam bidang saham ini FY juga banyak melakukan kesilapan demi kesilapan. Belajar dari sifu yang salah lantas membawa kepada kerugian demi kerugian beratus ribu ringgit di tahun 1997, di tahun 2007 dahulu disebabkan merudumnya pasaran saham namun itu semua sebahagian dari pembelajaran untuk FY bangkit dan memperbaiki diri. Belajar dan terus belajar. FY hanya manusia biasa, bukan Tuhan malah bukan malaikat. Kalau difikirkan tiada anak kecil yang lahir boleh berdiri dan berjalan tanpa jatuh malah luka. Itu fitrah kehidupan. Kita jatuh namun apa yang penting ialah untuk kita bangkit dan cuba lagi. Bertatih hingga kita boleh berjalan dan berlari. Itupun kita yang dewasa ini juga sekali sekala tergelincir dan jatuh. Sekali lagi FY tegaskan apa yang penting ialah untuk kita bingkas bangkit serta ambil pelajaran dari kejatuhan itu.

Pelajaran-pelajaran inilah yang menyebabkan kita matang dan faham bidang saham ini. Lantas kefahaman dan pelajaran-pelajaran dari pengalaman inilah yang menyebabkan FY keluar ke khalayak umum menjalankan seminar bagi menyampaikan apa yang FY tahu kepada pelabur-pelabur yang ada di luar sana agar tidak melakukan kesilapan yang serupa. Kepada yang berhati terbuka bukankah lebih baik belajar dan mengambil pengalaman dari orang yang telah merasai semua ini? Kalau FY katakan ada lubang di sesuatu tempat bukankah lebih baik tuan-tuan dan puan-puan elak dari terjerumus di dalamnya. Apapun adakalanya manusia lebih suka untuk melalui pengalaman terjatuh dalam lubang itu sendiri dan merasa sakitnya, itu terpulanglah kepada pihak anda. PILIHAN DI TANGAN ANDA.

FY keluar dan menjalankan seminar setelah mempelajari dan memahami selok belok pasaran saham serta telah punya ilmu pengetahuan yang memadai disamping pengalaman yang berharga untuk dikongsikan. Mungkin umpama mangga yang cantik isinya tapi tak elok kulit luarnya. Dibandingkan dengan mangga cantik kulit luarnya tapi busuk dan berulat isinya. Kalau itu yang anda ingin pilih dan makan, sekali lagi PILIHAN DI TANGAN ANDA.

Seterusnya berbalik kepada isu soalan-soalan yang FY sertakan dalam artikel yang lalu.Soalan soalan itu adalah soalan basic pelaburan saham yang diketahui jawapannya oleh para dealer dan remisier. Ia umpama soalan basic hukum hakam ugama.

Contohnya

·         Apakah sebutan Dua kalimah syahadah
·         Bagaimana membaca Al Fatihah
·         Berapakah Rukun Iman?
·         Berapakah Rukun Islam?
·         Apakah tugas Malaikat Mikail?
·         Berapa kali kita wajib solat sehari semalam?
·         Berapa orangkah kita boleh kahwin dalam Islam?
·         Bolehkah kita makan babi?
·         Kalau kita jumpa duit di tengah jalan bolehkah kita mengambilnya dan mengatakan yangia hak kita?
·         Bolehkah kita mencuri?
·         Bolehkah kita merogol dan sebagainya?

Kalau seorang ahli ugama nampak seorang ustaz yang menjalankan ajaran sesat yang megatakan boleh kahwin lebih dari empat, boleh minum arak, boleh mengambil duit hak orang lain dan sebagainya takkan dia berdiam diri sahaja?

Iman di tahap rendah kita boleh tak redha dalam hati, iman tinggi sikit bersuara menggunakan lidah, iman yang tertinggi ialah untuk mengambil tindakan.

Sama dengan analogi di atas itu bila FY melihat dan mendengar ;

·         Ada mentor yang mengajak orang ramai MAIN SAHAM
·         Ada mentor yang mengatakan kita boleh dapat loan dari kerajaan untuk membeli saham MITI
·         Ada pelabur-pelabur yang merungut telah membayar sehingga RM13,000 untuk seminar-seminar saham tetapi masih tak tahu apa-apa,
·         Bila ada pelabur yang lesap duitnya RM100,000.00 selepas memberinya kepada mentor saham,
·         Bila ada pelabur-pelabur yang hilang duitnya kerana melabur saham yang dinyah senarai atas saranan mentornya serta
·         Banyak komplen serta rungutan lain yang FY terima hanya kerana FY mudah dicari bila di google,

Takkanlah FY hanya berdiam diri dan tak redha dalam hati? FY diamanahkan dengan jawatan Naib Presiden Persatuan Remisier Bumiputera, FY diamanahkan dengan blog saham yang dikunjungi ramai. Jadi pastinya FY akan bersuara. Terima atau tidak itu PILIHAN ANDA. Seorang Islam yang punya sifat BERSANGKA BAIK dalam hatinya pasti akan melihatnya dari sudut yang positif dan begitulah juga sebaliknya.

Apa yang FY tahu ialah hukuman Allah lebih berat kepada orang yang TAHU daripada orang yang TAK TAHU. Jadi FY yang tahu inilah yaang bertanggungjawab untuk menegur dan memberi nasihat.

Di sebalik semua ini FY yakin ada kebanyakan yang singgah di blog ini ada mengambil ilmu pengetahuan dari blog perantara bernama FY ini. Ambillah ia percuma. Anda sebenarnya tak perlu datang ke seminar saham FY pun kerana ilmu pengetahuan yang anda kehendaki dalam seminar itu ada dalam blog ini secara PERCUMA. Apa yang perlu anda lakukan ialah untuk membaca artikel-artikel di dalamnya.

Seminar saham FY itu ialah untuk berkongsi ilmu dan pengalaman serta membantu para pelabur untuk menjadi pelabur yang bijak dan berhemah dengan sedikit bayaran. Ilmu pengetahuan motivasi dan ugama FY sampaikan secara percuma atas alasan Ilmu itu tak boleh diperdagangkan dengan nilai yang sedikit tak kiralah berapa harganya.

Beginilah, carilah orang yang kenal FY secara dekat atau pergilah tengok video-video FY di youtube. Kalau anda bertemu dengan pengisian ilmu pengetahuan yang selama ini umpama hijab yang menutupi akal fikiran dan hati anda, fikir semula. Fikir semula kenapa anda dijodohkan Allah dengan makhluk bernama FY ini... Fikir semula kenapa anda dijodohkan dengan blog ini.

Sekian buat kali ini.

Fikir-fikirkanlah..

Sesungguhnya segala kebaikan adalah dari Allah dan segala kelemahan adalah atas kekurangan diri saya sendiri. Kemaafan jualah yang saya pinta.

Bukalah pintu hati, anda pasti akan memahami. Terima kasih meluangkan masa membaca. Harap ia membawa manfaat buat anda.

Sekian dulu buat kali ini.

Ikhlas,

FY
016 6667430
Remisier
Kenanga Investment Bank Berhad
Naib Presiden
Persatuan Remisier Bumiputera Malaysia
Speaker
Smart Invest Roadshow anjuran Securities Commission

PS – Seminar Saham Super Investors yang seterusnya akan diadakan di Perpustakaan Raja Tun Uda, Shah Alam pada hari Sabtu 26 Mac 2016 ini. Keterangan lanjut di www.seminarsaham.com.my

PSS – InsyaAllah FY akan ke menjalankan seminar lengkap basic dan advance di Kota Bahru, Kota Kinabalu, Johor Bahru dan Pulau Pinang dalam tahun 2016 ini supaya pelabur di luar sana tak perlu datang belajar personal coaching bersama FY di Kuala Lumpur.

PERKHIDMATAN KAMI

Buka Akaun CDS, CDS Islamic dan Trading
Sediakan photocopy IC dan Penyata Bank boleh datang ke pejabat atau melalui pos. Berikan nama penuh, alamat dan no hp ke talian 019 3346570 untuk urusan melalui pos.

Khidmat Nasihat Pelaburan Saham
Remisier dan dealer dalam team FY sentiasa berada di pejabat setiap hari bersedia untuk membantu anda baik untuk menjalankan urusniaga pelaburan mahupun bagi tujuan mendapatkan khidmat nasihat pelaburan saham.

Personal Coaching Pelaburan Saham
Personal Coaching live bersama FY, kelas FY dibuka SETIAP HARI waktu bekerja di The Curve, Mutiara Damansara. Dalam seminar ini pemilihan saham kaedah terkini IMANTAP serta TIMING yang betul akan dikongsikan. Inilah satu-satunya kelas personal coaching saham yang dibuka setiap hari waktu bekerja di negara ini.

Selepas kelas ini kami JAMIN anda akan boleh menjalankan urusniaga jual beli saham dengan penuh keyakinan tanpa keraguan lagi. Kalau anda masih buta dan tak yakin melabur walaupun telah membaca 1001 buku saham atau telah menyertai 1001 seminar saham maka datanglah ke kelas personal coaching ini. Percayalah mata ada akan celik dan keyakinan melabur akan menjadi milik anda selepas kelas ini nanti! Itu FY janji!

Anda cuma perlu menghubungi pihak kami bagi menempah slot anda.

Sesi Personal Coaching bersama FY diadakan pada ;


SETIAP HARI WAKTU BEKERJA
Jam 9:30 pagi hingga 5:30 petang

di Pejabat kami ;
Kenanga Investment Bank Berhad
240 Tingkat 2, The Curve
Mutiara Damansara

Untuk Semua Investor dan Trader di Bursa Malaysia Newbie mahupun yang 
berpengalaman.
Lunch disediakan.
Yuran RM900.00 seorang untuk sesi sehari.
Untuk membuat tempahan hubungi : En. Abdullah Ramzi - 017 3730513
Emel : eizmar11@yahoo.com

Jemputlah datang! Ia pasti berbaloi dan bakal menjadikan anda seorang pelaburyang bijak dan berhemah.

Group FY di FB dan WhatsApp

Pelabur yang membuka akaun dengan FY di Kenanga Investment Bank akan dapat menjadi ahli Group FY di WhatsApp dimana forum pelaburan dijalankan setiap hari.

Woksyop Analisa Teknikal
Seminar untuk Trader jangkamasa pendek yang ingin buat duit setiap hari di Bursa Malaysia dengan kaedah Analisa Teknikal. Meramal pergerakan harga saham dengan menganalisa carta pergerakan harga menggunakan indikator-indikator pasaran. Diadakan dari masa ke semasa. Nantikan pengumuman tarikhnya dalam blog ini.


Seminar Saham Super Investors
Seminar basic overview pelaburan saham yang lengkap. Dari pelaburan Primary Market kepada Secondary Market. Dengan pelbagai pencerahan, analisa, startegi, rahsia-rahsia dan banyak lagi bagi membuka horizon memulakan portfolio pelaburan di Bursa Malaysia.

Layari www.seminarsaham.com.my untuk mendapatkan kandungan seminar mahupun keterangan lanjut.



Ebook Investlah Percuma
Dapatkan ebook Investlah bernilai RM100.00 setebal 134 ms secara percuma bila anda menghubungi pihak kami.


Ebook – Rahsia Buat Duit dengan IPO Awam
Harga Promosi cuma RM60.00 sahaja.



Ebook – Rahsia Buat Duit dengan IPO di MITI
Harga Promosi cuma RM50.00 sahaja.


HUBUNGI TEAM FY ;

Persoalan Mengenai Memulakan Portfolio Saham Dan Membuka Akaun CDS ;
Hubungi : En. Yasin Yunus - 019 3346570
Emel : yasinyunus2714@gmail.com

Persoalan Mengenai Seminar Saham ;
Hubungi : Puan Azila Ismail - 012 2511755
Emel : azilasmile@yahoo.com

Persoalan Mengenai Online Trading Dan Menjadi Seorang Trader ;
Hubungi : Sifu Zuhri Zain MSTA - 012 6290407
Emel : muhammadzuhri@gmail.com

Persoalan Asas Pelaburan Saham Serta Tempahan Personal Coaching ;
Hubungi : En. Abdullah Ramzi - 017 3730513
Emel : eizmar11@yahoo.com

LINK PERKHIDMATAN KAMI ;

Biodata Sifu Faizal Yusup
Apa Itu Saham?
Pelaburan Saham Di Bursa Malaysia
Saya Nak Melabur Saham Tapi…
Pakar Rujuk Pelaburan Saham
Kaedah Momohon Pink Form, IPO Awam, IPO MITI dan Private Placement
Perbezaan IPO Awam Dan IPO MITI
Ebook Panduan Lengkap Memohon IPO di MITI
Cover Letter Permohonan Saham IPO di MITI
Soalan Lazim Mengenai Permohonan IPO di MITI
Apa Itu Akaun CDS
Membuka Akaun CDS
Perkhidmatan Membuka Akaun CDS
Panduan Membuka Akaun Online
Panduan Mencari Mentor Saham
Modal Permulaan Melabur Saham
Pulangan Keuntungan Melabur Saham
Memulakan portfolio pelaburan saham
Onlne VS Khidmat Remisier
Trader VS Investor
Menentukan Status Syariah Saham 
Strategi Pelaburan Saham
Bermain Saham Secara Kontra
Menjana Keuntungan Konsisten Dalam Bursa Malaysia
Panduan Pemilihan Saham 
Panduan Membeli Saham Penny Stocks
Kejatuhan Mendadak Harga Saham
Membaikpulih Portfolio saham
Mencari Ilmu Pelaburan Saham
Woksyop BTX - Online Trader
Personal Coaching
Seminar Saham Super Investor
Testimoni Peserta Seminar Super Investor
Seminar SuperTech Investor
Seminar SuperTrader
    FOLLOW FY di Twitter – twitter.com/afaizalyusup
    ADD FY di Facebook - www.facebook.com/faizalyusupii
    SUBSCRIBE di www.faizalyusup.net bagi mendapatkan artikel-artikel TERKINI mengenai pelaburan saham.



    ' style='padding: 0; border: none;'/>

    Tiada ulasan:

    Catat Ulasan

    Nota: Hanya ahli blog ini sahaja yang boleh mencatat ulasan.