27 Oktober 2009

Bicara Buku Anda Yang Baru



TESTIMONI
Buku ini bakal menjadi buku bestseller!
En Suhaimi Ahmad
CEO 
ASAR Sdn Bhd

         Saban masa, pengalaman hidup berlalu tanpa catatan yang signifikan. Buku Anda Yang Baru merakamkan pemerhatian penulis terhadap fenomena insan sekeliling. Ditulis dalam bahasa Melayu yang tersusun kosa katanya serta perbendaharaan bahasa yang dipilih begitu rapi; buku ini mampu menyuluh jauh dalam diri pembacanya. Bacalah dengan minda yang terbuka dan hati yang akur dengan kelemahan diri; pasti karya ini memberikan manfaat bagi pembacanya.
Puan Zaidah Abu Bakar
Pensyarah
IPGM Kampus Gaya
Kota Kinabalu, Sabah


ULASAN
Oleh Rohaidah Haron
          Buku motivasi ini pada pendapat saya memberi persepsi motivasi yang bersahaja dengan gaya bahasa yang santai dan mudah difahami oleh semua golongan. Oleh kerana Saudara Faizal adalah "orang baru" dalam dunia penulisan ini, saya cuba membandingkan karya beliau dengan karya pakar motivasi yang terkenal dan berpengalaman. Ternyata penulisannya membuat saya "terdiam" dan berfikir seketika. Cuba memahami lebih mendalam dan cuba mencari fakta-fakta untuk menyanggah namun tidak berjumpa!


SYABAS saudara Faizal! Tidak rugi membaca buku ini! Saya percaya sesuatu akan berlaku selepas membaca buku ini. Cumanya, kesan jangka panjang atau pendek kenalah yang empunya diri/pembaca fikir sendiri! Secara asasnya, buku ini mengajar kita supaya bersedia menerima perubahan. Belajar bagaimana mengadaptasikan pelbagai input dan pengisian yang diterima dengan cara yang betul bagi membentuk keperibadian diri yang hebat dan cemerlang.


Dan antara proses penerapan sesuatu nilai itu adalah melalui pengisian, pengulangan, pengukuhan dan penerapan sebelum ia dapat menyerap dan menjadi prinsip diri. Saya ingin meminjam kata-kata dari seorang pakar motivasi yang terkenal; "Berubah itu mungkin mudah tapi kekal dengan perubahan yang dibuat itu mungkin payah!"


Apapun TAHNIAH di atas kelahiran buku motivasi ANDA YANG BARU ini. Semoga saudara Faizal dapat meningkatkan lagi mutu penulisan dan semoga berjaya di dalam segala bidang serta dapat mencapai apa yang dirancangkan. Moga ALLAH merestui dan merahmati segala apa yang dilaksanakan. Bagi sesiapa yang masih tercari-cari akan matlamat hidup dan cuba menjadi DIRI SENDIRI, jawapannya ada di buku ini.


Renung-renungkan dan fikir-fikirkanlah.


' style='padding: 0; border: none;'/>

Tiada ulasan:

Catat Komen

Nota: Hanya ahli blog ini sahaja yang boleh mencatat ulasan.