26 Oktober 2009

Terkini Anda Yang Baru

Alhamdullillah buku Anda Yang Baru yang terbit bulan lepas mendapat sambutan yang menggalakkan. Semalam saya ke MPH Mid Valley membuat tinjauan dan mereka mengatakan yang buku tersebut diterima pada 16 September sebanyak 100 naskah dan yang tinggal hanyalah satu naskah. Itu pun ia tidak dapat ditemui di rak buku yang dikatakan. Nampaknya kenalah telefon penerbit Alaf 21 untuk memberitahu mereka mengenainya.


Pagi tadi pula, En Suhaimi CEO ASAR sebuah syarikat motivasi telah membeli 42 naskah buru Anda Yang Baru ini untuk diberikan sebagai cenderahati program kendaliannya dan akan mendapatkan banyak lagi untuk progaram-program yang akan datang. Alhamdullillah.


Kemudian, sekali lagi saya panjatkan kesyukuran ke hadrat Allah kerana setakat ini maklumbalas yang diterima pembaca juga baik dan memberansangkan. Nanti kalau saya telah mendapat kebenaran mereka akan saya utarakan di blog ini. InsyaAllah. Bagi saya ini adalah hadiah dari Allah Taala.


Seorang mentor pernah berkata kenalkan diri pada seorang demi seorang. Lama kelamaan ia akan berkembang menjadi ramai. Kalau tak dapat jual buku kepada seorang cari lagi sepuluh orang, kalau tak dapat jual kepada 10 orang carilah 100 orang begitu jugalah seterusnya. Lambat laun pasti akan ada yang membeli, mempercayai dan menceritakannya kepada orang lain. Jangan takut dengan bayang-bayang sendiri, jangan takut dengan penolakan. Kita yang kena membiasakan diri dengannya.


Apapun terus terang saya katakan saya baru bermula, baru mengorak langkah dalam bidang penulisan ini dan masih banyak yang ada dalam otak pemikiran saya ini untuk disampaikan. Semoga Allah kurniakan saya masa dan ruang untuk saya berbuat demikian.

' style='padding: 0; border: none;'/>

Tiada ulasan:

Catat Komen

Nota: Hanya ahli blog ini sahaja yang boleh mencatat ulasan.