10 Mac 2011

TERAJU Anjur Makmal Bumiputera



KUALA LUMPUR 9 Mac - Unit Peneraju Agenda Bumiputera (Teraju) akan menganjurkan Makmal Bumiputera bermula 21 Mac ini bagi membincangkan penglibatan golongan itu dalam projek-projek kerajaan.

Makmal itu juga bertujuan untuk meningkatkan penglibatan bumiputera dalam pembangunan ekonomi negara agar setanding dengan kaum lain.

Menurut Ketua Pegawai Eksekutifnya, Husni Salleh berkata, makmal siri pertama tersebut akan membincangkan secara khusus peranan yang boleh dimainkan bumiputera dalam projek permulaan (EPP) yang merupakan sebahagian daripada Program Transformasi Ekonomi (ETP).

"Kami menyasarkan lebih 150 bumiputera terlibat dalam sembilan daripada 12 sektor yang terdapat dalam Aktiviti Ekonomi Utama Nasional (NKEA).

"Sektor yang dikenal pasti adalah minyak sawit, pertanian, minyak dan gas, pendidikan, pemborongan dan peruncitan, perlancongan, Greater Kuala Lumpur, kandungan komunikasi dan media serta perkhidmatan perniagaan,'' kata beliau dalam kenyataannya di sini.

Beliau berkata, makmal siri kedua akan menyusul selepas tamat siri pertama bagi membincangkan tiga sektor NKEA yang belum dibincangkan.

Makmal pertama akan berlangsung selama sepuluh hari di Pusat Dagangan Dunia Putra (PWTC) dan dihadiri oleh agensi kerajaan, persatuan industri dan sektor swasta yang terlibat dengan NKEA.
Semasa makmal berlangsung, beberapa agenda dan ujian akan dilakukan terhadap peserta bagi mengesan kebolehan tersembunyi dalam diri mereka.

Tambah Husni lagi, Teraju berharap setiap organisasi yang terlibat akan menghantar pegawai kanan atau pegawai perancang strategik ke makmal tersebut bagi memperoleh hasil yang lebih memberangsangkan.

"Sejak bulan lalu, banyak organisasi menunjukkan minat mereka namun Teraju terpaksa memilih organisasi yang bersesuaian sahaja,'' jelasnya.

Orang ramai yang terlibat dengan sembilan NKEA tersebut dan berminat untuk menghadiri Makmal Bumiputera boleh menghubungi Teraju di talian 03-2050 3126 dan laman sesawang info@teraju.gov.my untuk pendaftaran.

Petikan daripada Utusan Malaysia 9 Mac 2011

FY Al Haj
0166667430
DIIA UITM Shah Alam
BBA Finance University Of Nebraska Lincoln
Top Performing Remisier 
Kenanga Investment Bank Berhad
Mantan Naib Presiden Persatuan Remisier Bumiputera Malaysia
Speaker Bursa Malaysia Islamic
Speaker Bertauliah InvestSmart
Suruhanjaya Sekuriti
Lebih 20 tahun pengalaman dalam pelaburan saham di Bursa Malaysia.

*FY Team*

Zuhri Zain MSTA | 0126290407 - TA Expert, Handles Private Placements.
Firdaus Majid MSTA, CMT |0134229155 - TA Expert
Ramzie | 0173730513 - Trading, Execution, Handles Personal Coaching and TA Class Schedule
Yasin | 0193346570 - CDS Administration, Transfers and Opening.
Azila | 0166641755 - Handles In House Seminar and Ebooks

Baca blog dengan input saham percuma di www.faizalyusup.net
Download Ebook Investlah 134 ms secara percuma di
Beli Ebook Rahsia IPO RM60 dan Rahsia IPO di MITI RM50
WhatsApp Puan Azila 0166641755.

Masuk group pelaburan saham FY percuma di WhatsApp 0166667430

' style='padding: 0; border: none;'/>

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Nota: Hanya ahli blog ini sahaja yang boleh mencatat ulasan.