22 Januari 2010

Teka teki Corner



1.           Banyak-banyak binatang, binatang apa yang boleh menari, menyanyi dan berenang?
Kuda

2.           Binatang apa hidup dalam tiga alam?
Kuda, dalam laut - kuda laut ,di darat - kuda, di udara - kuda terbang-unicorn.

3.           Hari-hari ke rumah cik hitam, melihat orang memotong tebu, apa binatang darahnya hitam janggutnya lapan tulangnya satu ? Sotonglah

4.           Dalam banyak-banyak binatang, binatang apa yang ada bonggol di belakang?
Unta lah.. hawhawhaw

5.           Banyak-banyak kuda, kuda apa yang tak boleh jumpa ?
Kuda yang hilang

6.           Kucing apakah yang ada kaki 9?
Kucing yang jalan kat kaki 5 tambah kaki kucing 4

7.           Apa benda yang kita makan kita sedut?
Siput sedut

8.           Ada 3 ekor cicak, dua jahat satu lagi baik. yang jahat ni suka sangat bergaduh. satu hari yang jahat dua ekor gaduh. gaduh punyer gaduh, diorang pun jatuh. skali tuh tetiba cicak yang baik tuh jatuh gak. Kenapa?
Sebab dia tepuk tangan!

9.           Bersih dia hitam, kotor dia putih?
Papan hitam

10.        Kenderaan apa yang pemandu ramai, penumpang satu?
Keranda

11.        Asal dari ayam, tapi tak sebut ayam,
Telur tembelang

12.        Sebuah kapalterbang tehempas, keluar asap, keluar api, selain itu keluar apa?
Keluar berita

13.        Kalau kita tikam orang sampai mati, selain keluar darah, keluar apa? 
Keluar suratkhabar

14.        Gosok-gosok tegak?
Sterika

15.        Dilihat keras dipegang cair?
Airbatu

16.        Antara kapal & duit sepuluh sen mana lebih berat?
Duit sepuluh sen, bila masuk dalam air dia tenggelam

17.        Banyak-banyak rumah, rumah apa tiang dia kat atas?
Kubur

18.        Banyak-banyak kereta, kereta apa yang pemandunya memandu dari belakang?
Kereta sorong

19.        Sebelum masuk kering, dah masuk basah?
Uncang teh

20.        Dalam satu balang ada 2 jenis kacang - kacang hijau & kacang merah, cam mana nak asingkan kacang itu dengan tutup mata?
Asingkan ajelah sebab cuma ada 2 biji kacang

Faizal Yusup

Facebook : Faizal Yusup
Revolusi Baru Kecemerlangan Diri!

PS - Anda suka blog ini? Tolong saya hebahkan pada semua rakan-rakan anda okay? Ada banyak manfaat untuk semua InsyaAllah.

Terima kasih…

' style='padding: 0; border: none;'/>

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Nota: Hanya ahli blog ini sahaja yang boleh mencatat ulasan.