21 November 2009

Lawak Corner


Kisah Katak, Kura-kura dan Ulat Gonggok


Ada tiga sahabat, satu kura-kura..satu lagi katak..yang last ulat gonggok.


Suatu hari kura-kura mengundang dua temannya kerumahnya buat jamuan kecil-kecilan. So.. mereka bertiga buat le pesta kecil di rumah kura-kura. Setelah asyik borak, makan, minum dan lain-lain...

Si kodok berkata :"Eh..dari tadi rasanya ada macam benda yang kurang la..korang perasan tak?....Ha ... patut..la rokok dah abis....... "

Kura-kura : "Iya la..sorryla gua lupa lak standby satu ....beli jer kat warong depan tuh!"

Katak : "apsal aku plak......kau kan tuan rumah"

Kura-kura : "ye la.... tapi bertahun la korang nak menunggu....siapa lagi cepat"

Katak : "so kalau gitu mintak je ulat gongok tolong....

Kura-kura : "Oh iya ya.. ulat gonggok tolong gi jap"

Ulat Gonggok : "aiya.....korang ajela"

Katak : "ala ..gi saja la kita orang dah undi kau"

Akhirnya si Ulat gonggok pergi juga untuk membeli rokok. Si Katak dan Kura-kura pun menunggu ......

Lima minit menunggu...si Ulat gonggok tak tiba juga...10 minit..20
minit...satu jam...dan sampai tiga jam Ulat gonggok masih tak timbul-timbul.

Katak : "Ulat gongok pergi mana hah tak sampai-sampai..?"

Kura-kura : "Iye la .. risau jugak, jom kita cari!"

Katak : "Jom..!"

Bila jer kura-kura buka pintu...Ulat gonggok sudah pun berada di depan pintu.

Kura-kura : "Hah tu pun dia..!"

Katak : "...mana rokoknya..mulut aku dah kering sangat ni..?!"

Ulat Gonggok : "..apa rokok-rokok...aku jalan pun belum..!!"

Katak : " Haah!!! tak bergerak lagi ...jadi dari tadi buat apa...?"

Ulat Gonggok: "Yeeeeeeeeelaaaaa..korang tak nampak ke ni...aku tak abis lagi PAKAI KASUT..!!!!!"


Teka teki ;


S - Kenapa setiap tahun bila raya mak bapak ulat gonggok pening kepala?
J - Sebab semua anaknya nak kasut Nike!


Anda suka blog ini? Tolong saya hebahkan pada kengkawan ok. Terima kasih.


' style='padding: 0; border: none;'/>

Tiada ulasan:

Catat Komen

Nota: Hanya ahli blog ini sahaja yang boleh mencatat ulasan.